جمعه، آبان ۱۲، ۱۳۸۵

اينم جالبه

مایکروسافت دست همکاری به سوی لینوکس بلند می کند
به گزارش نشریه "Wall Street Journal" مایکروسافت قصد دارد طی برنامه ای ویژه همکاری گسترده ای را با ناول (Novell) آغاز نماید. خبرهای پیرامون این همکاری قرار است تا ساعاتی دیگر بصورت رسمی از طرف مایکروسافت اعلام شود.

طبق این تفاهمنامه، که اهداف آن هنوز نهایی نشده است، مایکروسافت وظیفه پشتیبانی از فروش یکی از مهمترین محصولات ناول یعنی سیستم عامل لینوکس Suse را بر عهده می گیرد. همچنین دو شرکت موافقت می کنند که با ارائه راه کارهایی امکان استفاده و اجرای لینوکس Suse در سیستم عامل ویندوز و بالعکس را برای کاربران آسان سازند. پیش بینی می شود در کنفرانس خبری که قرار است تا ساعاتی دیگر در "سان فرانسیسکو" برگزار شود با حضور نمایندگان دو شرکت این خبر رسمآ اعلام شود.

نگرانی موئسسات و شرکت های تجاری که از سیستم عامل های لینوکس استفاده می کنند آن است که مایکروسافت با ورود به حریم فروش لینوکس و اعمال تغییرات در آن، در آینده برای آنها از نظر "حقوق نشر" دردسر ساز شود.

همکاری بین دو کمپانی مایکروسافت و ناول، به عنوان یکی از توافق هایی است که می توان برای آن از اصطلاح غیر عادی استفاده کرد. مایکروسافت تا پیش از این به شدت با تمام نگارش های لینوکس مخالفت می ورزید اما در چرخشی اعلام می کند مایل است کاربران در کنار سیستم عامل ویندوز، لینوکس را نیز نصب و تجربه نمایند.

مدیر ارشد کمپانی مایکروسافت، "استیو بالمر" قصد دارد امروز در کنفرانسی خبری پیرامون این توافقنامه توضیحاتی را ارائه کند.

منبع خبر: WinBeta.Net (نقل از Neowin)

۳ نظر:

  1. سلام
    بالاخره تموم شد !
    بازم ممنون از همراهيات
    در ضمن داشتم يكي دوتا پست قبليتو مي خوندم !
    من اشتباه مي كنم يا در نوشتن وبلاگت تغيير رويه دادي؟

    پاسخحذف
  2. خوب خوش خبر باشی!
    خسته هم نباشی.
    کلان دارم تو نگرشام تغییر میدم. حالا نوشته هام شاید همین تغییره باشه که میگم.

    پاسخحذف